25 Ocak 2009 Pazar

Hamaze..

Hamaze nedir? Bana bu da ne demeyin ben size soruyorum..Nedir allahaskına bu hamaze.. takip edemedigim bir cizgi film kahramanı mı nedir..Lodosun epeydir dilinde bu sozcuk hamaze..hani benzerlerini dusunuyorum, dusunuyorum bir yere varamıyorum. Hos bu ilk gizemli kelimemiz degil.. Bidibid , cakmadis ,nünülük gibi degisikleri de var:) İki gundur memoyla birbirimize hamaze gel hamaze git seklinde sesleniyoruz:) aklımıza gelen lodosca laflara da guluyoruz..Benim kucuk adam nelerele ne demisti goz atalım...İlk kelimesi gonul isterdi ki anne olsun ama olmadı:) Hatta sanırım anne duygu seli icinde yuregi pırpır o kelimeyi beklerken inatcı keci soylememek icin "mama" "mami" gibi cesitli versiyonları da denedi:) Her kelimesi ayrı guzel geldi bize elbette ama en cok eglendirenler yarım yamalak soylenenlerdi..
-yodoo (kendi adını telafuzu)
-obodus (otobus)
-huseyman (suleyman)
-kabaga (kaplumbaga)
-Kebege (kelebek)
-yamadat (selamet)
-bisigbet (bisiklet)
-tututu (turuncu)
-goka goka ---bir sure sonra--koka moka (coca cola)
-menamaa (merhaba)
-makamaka (makarna)
-minimi (melisa)
-kaminiga(kardan adam)
-abaydagabayga (ayakkabı; yani bir kelimeyi nasıl bu kadar zorlastırabilirse bir insan)
-yuviyu (zurafa)
-hobiss (hoops)
-kuvi kuvi (kurabiye)
-Kopti kopti (helikopter)
aklımda kalanlar bunlar:)) Bir de anlamını hicc ogrenemedigimiz kelimeleri var bidibit, çakmadis gibi:))) Tabii bunların hemen hepsini artık duzgun soyluyor genellikle biz kelimelir boyle kullanıyoruz:)) hosuna giidyor sıpanın baslıyor sormaya "anne ben kucukken zuyafa ya yuviyu diyorydum di mi?" "dii annesinin guzeli dii..simdi cok buyudun ya:)

2 yorum:

ece dedi ki...

Yerim ben bu küçük adamı...
peki neymiş HAMAZE öğrenebildiniz mi ?

Arzu dedi ki...

yok ece cim nerdee.. anlatıyor tabii, hamak igibymisde bebek yatagıymıs da.. ama valla bu kelimeye , nesneye siddetle yabancıyım hala:)